USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Yaşam

Litografi sergisi

Litografi sergisi
01-04-2018 08:38
Gaziantep

Ressam Atilla Atar, 31’inci kişisel litografi (baskıresim) sergisini Gaziantep’te sanatın ve sanatçının buluşma merkezi haline gelen Sanko Sanat Galerisi’nde açtı.

Litografi tekniğiyle yaptığı eserleri Gaziantepli sanatseverlerin yoğun ilgisi ve beğenisiyle karşılanan Atar, “Gaziantepli sanatseverlerin sergiye olan ilgilerinden, litografilerimi onlarla paylaşmaktan mutluluk duydum. Gaziantep’te sergi açmama ev sahipliği yapan Sanko Ailesine çok teşekkür ederim” dedi.

Galerideki sanatseverlerin baskıresime ilgilerinden memnun kaldığını belirten Atar, “43 yıldır litografi sanatı çalışıyorum. Bu sergide çoğunu son dönemlerde yaptığım 35 renkli litografiyi sanatseverlerle paylaşıyorum. Litografi, zaman alan, uğraş gerektiren ve oldukça karmaşık ama bir o kadar da zevkli olan bir teknik. Özgün baskıresim sergilerinin ülkemizde çoğalması, sanatseverler tarafından izlenmesi Türk resminin gelişimi açısından da çok önemli" şeklinde konuştu.

Atar, sergilediği baskıresimlerde kullandığı litografi tekniği hakkında şu bilgileri verdi: “Alois Senefelder tarafından 1796 yılında bir rastlantı sonucu bulunan ve uygulanan litografi tekniği, suyun ve yağın birbirini itmesi kuralına dayanarak gerçekleştirilen baskı yöntemidir. Bu kurala göre sanatçı, yağlı kalem ya da yağlı mürekkeple oluşturduğu deseni ya da kompozisyonu toz reçine, talk pudrası, nitrik asit, Arap zamkı, su ve terebentinin kullanıldığı bir dizi işlemden sonra taş kalıp yüzeyine tespit eder. Litografi presinin kullanıldığı baskı aşamasında, sürekli ıslak tutulan taş kalıp yüzeyine merdane ile verilen baskı mürekkebi, salt desenin kapladığı yağlı alanlara tutunacak, yağsız ve ıslak alanlar ise temiz kalacaktır. Litografide, yapısında yüzde 94-98 oranında kireç karbonatı bulunan, 10-12 cm kalınlığında değişik boyutlarda taş kalıplar kullanılır. Kalıp yüzeyi, küçük gözenekli, yağa karşı duyarlı, doğal ve homojendir. Yüksek baskıda oyulmayan, çukur baskıda oyulan alanların etkilenmesi söz konusu iken bu teknikte kalıbın tüm yüzeyi etkilenir. Bu özelliğinden ötürü litografi sanatçısı, taş kalıp yüzeyini, kâğıt üzerine desen çizer gibi, suluboya çalışır gibi kullanır. Yağlı kalem veya yağlı mürekkep duyarlı yüzeyi derinlemesine etkiler. Taş kalıp yüzeyinde yüksek veya çukur alanlar oluşmaz. Bu nedenle litografi bir düz baskı tekniğidir.”

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
19 Ekim 2024 Hakimiyet Gazetesi
PUAN DURUMU TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Karikatürler